M925 Design

KÖPVILLKOR

Det ska kännas enkelt och tryggt att handla hos M925!
Först och främst måste du vara 18 år för att handla eller ha målsmans tillstånd. Har du målsmans tillstånd skriv det i meddelanderutan som finns i "Kassan". Ange målsmans e-postadress. Alla priser inkluderar 25% moms. M925 förbehåller sig rätten att justera priserna på hemsidan.
  
Fast fraktkostnad 29 kr
Portoavgiften är fast (29 kr), oavsett hur mycket du handlar för. Handlar du från utlandet är fraktkostnaden 39 kr.

 


Automatisk orderbekräftelse
När du har gjort din beställning/ditt köp i webbshoppen, får du genast en bekräftelse till den e-postadress som du angett i beställningen. Om du inte skulle få bekräftelsen, har du sannolikt råkat ange fel e-postadress eller så har köpet av någon anledning inte gått igenom. Vid utebliven orderbekräftelse, se om den har hamnat i spam-korgen i din mejl, annars mejla
magdalena@m925.se eller ring på 031-315 7979.

Vänligen håll ett öga på inboxen till den e-postadress du angivit, ibland uppstår det någon fråga angående din beställning, så att vi behöver kontakta dig.



Leveranstid ca 1 vecka
Vi skickar alltid ditt smycke du beställt så fort som möjligt. Leveranstiden kan variera lite, beroende på hur mycket det är att göra, tillgång till material etc. Hur lång leveranstiden är just nu ser du längst upp till höger i den svarta toppmenyn. Behöver du ditt smycke snabbare än så, kan du skriva detta i meddelanderutan i beställningen, så lovar vi att göra vad vi kan, det brukar gå bra! Vi förbehåller oss för eventuella förseningar och meddelar i såfall kunden detta så snart som möjligt. Observera att vi inte gör någon återbetalning för försenad leverans.


Betalningssätt - Vi använder oss av
Payer Financial Services AB som är en registrerad betaltjänstleverantör under Finansinspektionens tillsyn och är PCI-certifierad enligt PCI DSS Level 1 och godkänd av VISA och MasterCard.


KORTBETALNING
Våra kortbetalningar hanteras av vår betalningspartner Payer Financial Services AB för att garantera snabb och säker betalning. Payer är PCI-certifierad enligt PCI DSS Level 1 och godkänd av VISA och MasterCard för att tillhandahålla korttransaktioner över Internet. För ökad säkerhet använder vi 3D-Secure som är en global säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet. Överföringen av information är krypterad med SSL-Secure Socket Layer-128 bitars kryptering och sker i Payers betalfönster, där inga uppgifter är tillgängliga för butiken. Ingen avgift för kortbetalning tillkommer.



BETALNING VIA DIN INTERNETBANK
När du väljer att betala via betalsättet direktbanksbetalning loggar du in via din bank och betalningen blir genomförd direkt med hjälp av Payer Financial Services AB som samarbetar med banken. Du kan välja att betala hela ordervärdet genom direktbetalning om du är internetkund hos Handelsbanken och Swedbank. En direktbetalning bokförs omgående hos oss. Det tillkommer inte någon avgift och överföringen av information är krypterad med SSL-Secure Socket Layer-128 bitars kryptering och sker i Payers betalfönster.
Ingen avgift för direktbetalning via din Internetbank tillkommer.




BETALA MOT FAKTURA

När du väljer faktura som betalsätt får du hem dina varor innan du betalar. Du kan sedan välja att betala hela beloppet med en gång eller dela upp betalningen i mindre delar. Fakturan förfaller 14 dagar efter köpet. Fakturan skickas med tillsammans med varan du köpt. En aviavgift på 49 kronor tillkommer.

Du måste vara minst 18 år gammal vid beställningstillfället. En mindre kreditprövning görs som i vissa fall innebär en kreditupplysning. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta. Observera att namn och adress måste stämma med folkbokföringen och vara helt rättstavat. För att se fullständiga villkor för Payer Financial Services AB faktura via Collector Bank, se länkarna nedan:  

Allmänna villkor för faktura och kontokredit
Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation

Du kan inte beställa mot faktura om du har överskridit din kreditgräns eller har obetalda fakturor som dragit över tiden. Om problem uppstår med fakturabetalning, vänligen tag kontakt med Payer, tfn: 08 - 20 83 70, eller välj annat betalsätt. Payer ansvarar för  behandlingen av dina personuppgifter i enlighet med personuppgiftslagen. 


BETALA MED DELBETALNING
   När du väljer betalsättet delbetalning så kan du via  Payer Financial Services AB  och Collector Bank AB dela upp betalningen på 3, 6, 12, 24 eller 36 månader. De extra avgifter som tillkommer framgår i kassan när du väljer typ av delbetalning, där du kan se det totala beloppet per månad. För att följa din  delbetalning skampanj  så behöver du betala det belopp som framgår på fakturan som skickas med brev  eller e-post i mitten på  varje månad. Aviavgift på  29 kr tillkommer. 

  Här kan du se dina kostnader för delbetalning beroende på vilken avbetalningsplan du väljer. Innan du godkänner ditt köp i Payers dialog så kan du välja antal månader och se vilket belopp du totalt kommer att betala varje månad.      

 

Uppläggningsavgift (engångsavgift)

Månadsvis avi-avgift

Årsränta (%)

Upp till 3 månader

95 Kr

29 Kr

0 %

Upp till 6 månader

195 Kr

29 Kr

0 %

Upp till 12 månader

295 Kr

29 Kr

0 %

Upp till 24 månader

295 Kr 

29 Kr

9,95 %

Upp till 36 månader

295 Kr

29 Kr

9,95 %

 

Minsta orderbelopp för att kunna delbetala är 1000 Kr, maxbeloppet är 50.000 Kr. Observera att namn och adress måste stämma med folkbokföringen. 

En mindre kreditprövning görs som i vissa fall innebär kreditupplysning. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta. För att se fullständiga villkor för Payer Financial Services AB’s delbetalning via Collector Bank AB se länkarna nedan:

 

Allmänna villkor för kontokredit

Standardiserad  Europeisk konsumentkreditinformation  

     

 
BETALA MED SWISH
Direktbetalning via Swish är ett snabbt, enkelt och säkert betalningsalternativ. Betalsättet förutsätter att du har Swish samt Mobilt BankID säkerhetsapp på mobilen. Swish använder sig av BankID och kan därför garantera en hög säkerhet.
När du väljer Swish som betalningsalternativ öppnar du swishappen i din mobil och guidas därefter steg för steg. Du slutför enkelt köpet genom att följa instruktionerna på skärmen. Du får alltid se mottagarens för- och efternamn, samt belopp, innan du godkänner betalningen. På så sätt ser du att pengarna går till rätt mottagare. När du tagit emot en betalning får du genast en notifiering och kan kontrollera betalningen direkt i Swish-appen eller via din internet- eller mobilbank. Swish är resultatet av ett samarbete mellan Sveriges ledande banker där säkerheten har högsta prioritet.

Ingen avgift för swishbetalning tillkommer.

3 enkla steg för att komma igång med Swish:

  1. Logga in i Mobilbanken och klicka på Swishloggan på startskärmen.
  2. Anslut ditt mobilnummer till ditt kontonummer.
  3. Ladda ner och aktivera Swish-appen.  

Du behöver:



E-MAILA DIN BESTÄLLNING OCH ÖVERFÖR TILL BANKGIRO EL. SWISH
Det går också bra att mejla din beställning.
Du kan antingen ta en skärmdump av din beställning i webbshoppen där dina val och tillval är ifyllda. Du kan också bara skriva i mejlet vad det är du vill ha, samt din adress och telefonnummer. Invänta gärna svar på ditt email innan du förskottsinbetalar beloppet till M925:s bankgiro med nummer: 5958-8772 alternativt Swish: 1236814503
 

  
ÅTERBETALNING AV KORTBETALNING, DIREKTÖVERFÖRING VIA DIN INTERNETBANK, SAMT SWISH.

Enligt svensk lag gäller 2 veckors öppet köp vid Internetköp. Obs! Ångerrätten gäller inte smycken med personlig gravyr. Du som betalt din order, men av någon anledning har ångrat ditt köp får återbetalt till samma kort eller konto som pengarna dragits från, så snart som din returnerade vara kommit fram till oss. När vi har godkänt en retur, så kommer vi återbetala beloppet automatiskt och du får meddelande om detta via epost. Kortbetalningar återbetalas inom några arbetsdagar beroende på bank. Swish och direktbanksbetalningar betalas tillbaka omgående till ditt bankonto.

Observera att återbetalning inte görs av skräddarsydda smycken, dvs. smycken med personlig gravyer eller specialbeställningar, samt måste ske inom 14 dagar från det att varan skickades från oss. Bifoga gärna ifyllt returformulär. Returfrakten ansvarar och betalar du för. Återbetalning gäller endast varan (inte frakt eller fakturaavgift om du har betalat mot faktura). Varan ska vara oanvänd, dvs.  i samma skick  som när den
skickades. 


ÅTERBETALNING AV FAKTURA (VID FAKTURAKÖP OCH DELBETALNING)
Du som har betalt din faktura men ändå ångrat ditt köp har ett tillgodohavande hos Collector Bank. För återbetalning behöver Collector Bank kontaktuppgifter och kontouppgifter från dig, de lagrar inte dessa uppgifter i samband med din betalning. Maila dina uppgifter till contactcenter@collector.se eller ring till 010-161 01 00.  
      

 

14 dagars bytesrätt
Det
 går även bra att byta smycket  eller smyckena du beställt inom två veckor, förutsatt det är i samma skick som när det skickades, samt att de inte är graverade eller skräddarsydda för just dig. S
kicka det oanvända smycket till oss tillsammans med ifyllt returformulär. Så snart som möjligt får du det nya smycket, normalt ca 1 vecka. Vid ev. materialbrist eller arbetsanhopning kan det ta några dagar längre. Returfrakt samt ny frakt/hanteringsavgift (29 kr) står du själv för om du vill byta varan. Skall du byta till något som är dyrare, går det bra att överföra mellanskillnaden till bankgiro 5958-8772 alt. swisha till 1236814503. Är smycket du vill byta till billigare, se Återbetalning ovan.

 

Internationella beställningar
För kunder som beställer från utlandet är endast betalsättet Kortbetalning möjligt. Du kan betala med VISA och Mastercard. Betalningen sker genom krypterad dataöverföring. Vi har i dagsläget dock inte möjlighet att dra av momsen för beställningar utanför EU.

 


Reklamation
Vid eventuell reklamation, vänligen  använd detta returformulär. Det skickar du med tillsammans med varan du vill reklamera. I formuläret anger du ordernummer samt information om ärendet. Du får ett utlåtande så snart försändelsen kommit fram till oss.

Reklamationen skall göras inom 6 månader från det att smycket köptes. Normalt slitage eller oxidering räknas inte som anledning för reklamation. Du får heller inte pengarna tillbaka om du inte skulle tåla silver, eller om silver oxiderar osedvanligt snabbt på just dig (det kan vara individuellt). (Läs mer här om skötsel- och förvaringsråd!).

Vi lagar/åtgärdar i första hand och skickar givetvis det nya smycket till dig fraktfritt. Du får lägga ut returporto så länge - vid reklamation ersätter M925 givetvis för returportot i efterhand. Vi ersätter inte evt. utlägg för REK och löser inte ut mot postförskott. Använd gärna samma vadderade kuvert som smycket kom i, evt. utlägg för emballagekostnad ersätts inte. Skulle smycket inte gå att laga får du tillbaka hela beloppet inkl. frakt och evt. fakturaavgift.



Storleksguide och storleksändringar för ringar
De flesta ringar hos M925 Design har en justerbar eller öppen lösning, så att du själv kan justera storleken beroende på vilket finger du vill ha ringen på, årstid, graviditet etc.

Ska du beställa en ring vars storlek inte är justerbar är det viktigt att du anger rätt ringstorlek. Är du osäker på vilken ringstorlek du har, är det allra bästa att besöka M925-butiken på Plantagegatan 13, 413 05 Göteborg, alternativt låta en lokal silversmed eller guldsmed i närheten av där du bor, mäta den åt dig. Det går att mäta sin ringstorlek själv, med måttband eller en pappersremsa, mätningen blir dock inte lika exakt.

Evt. storleksjusteringar i efterhand innebär ofta att man behöver slipa bort gravyr samt göra ny och även göra om finishen på ringen. Därför behöver vi ha 350 kr för arbetet. Är det en silverring lönar det sig ibland bättre att köpa en helt ny ring ifall storleken skulle bli fel.



Kostnadsfri lagning inom 6 månder.
Skulle ditt smycke gå sönder inom 6 månader efter att du köpt det lagar vi det kostnadsfritt åt dig. Efter 6 månader räknas ett ev. trasigt smycke som normalt slitage (förutsatt att det inte är ett fabrikationsfel).


Smyckeask och presentinslagning ingår
Alla smycken levereras i en presentinslagen smyckeask. Detta ingår i priset. (Inslagningen går att öppna försiktigt och stänga igen, så att du kan titta på smycket innan du kanske ger bort det.)

Har du frågor är det bara att kontakta oss på magdalena
@m925.se  Tfn: 031-315 7979. Välkommen även att besöka oss i vår egna smyckeverkstad och smyckebutik M925 Design, som finns på Plantagegatan 13 i Linnéstaden Göteborg! Öppettiderna är mån-fre 118 (lunchrast 13-14) samt sista lördagen i månaden 11-15.