Hem   Mitt konto   Kassa   Köpvillkor   Om M925   FAQ   Press   Säker betalning   M925-bloggen

Svenska English

031-315 7979

magdalena@m925.se

 


Silversmycken Dam

Silverarmband
Silverhalsband
Silverringar
Silverörhängen


Silversmycken Herr

Arm- & halsband
Manschett & Slips
Sedelklämmor

Namnsmycken

Namnsmycken dam
Namnsmycken herr
Barn & Dopsmycken
Nyckelringar

Smyckekollektioner

Urban stories
Forevermore
Link by Link
Feeling Jade
Golfer´s Choice
Gästkollektion

Nyheter

Nya smycken
Vigsel & förlovning
Presentkort
Din önskelista

Specialbeställningar

Din egen design
Företagspresenter
Storleksguide ringar

Nöjda kunder

Fina mejl

Skötsel & förvaring

Skötselråd
Vad är silver?
Rengöringsprodukter
Reparationer

 
FAQ

Här får du svar på de vanligaste frågorna!

Fråga: Hur lång är leveranstiden på smyckena?
Svar: Som regel 1 vecka. Ibland kortare, ibland någon dag till, beroende på vilket smycke du beställer. Behöver du smycket till ett visst datum, är du välkommen att skriva det i meddelanderutan som finns i "Kassan", så lovar jag att göra mitt allra bästa - det brukar gå bra!



Fråga:
Är det äkta silver ni använder i smyckena?
Svar: Ja. ALLT som ser ut som silver ÄR äkta silver rakt igenom, dvs. 925 Sterling silver. Även öglor, lås, allt görs i äkta silver, vilket 925-stämpeln på smyckena indikerar. Vi arbetar INTE med silverplätering eftersom det inte håller särskilt länge och inte heller ger skydd mot nickelallergi.


Fråga: Är det säkert att handla på m925.se ?
Svar: Ja, det är säkert! Kortbetalning och Internetbanksbetalning kopplas till Pay&Reads (www.pay-read.se) säkra betalserver vilket betyder att din kortinformation endast går till Pay&Read och inlösande bank. Överföringen av information är krypterad med SSL-Secure Socket Layer-128 bitars kryptering. M925 får aldrig ta del av denna kortinformation.
Betalar du mot faktura ansvarar Klarna AB ansvarar för behandlingen av dina personuppgifter i enlighet med personuppgiftslagen. Här kan du läsa mer om Klarnas Dataskydd.


Fråga: Jag försökte beställa ett smycke, men det står att kundkorgen är tom..?
Svar: Webbshoppen ska fungera oavsett webbläsare, men det har förekommit problem med beställningar via mobiltelefon med webbläsare Safari. Försök gärna att beställa via dator istället. Du är också välkommen att mejla din beställning till magdalena@m925.se (du kan tex. ta en skärmdump av beställningen och mejla).



Fråga: Jag försöker beställa mot faktura (Klarna), men det går inte..?
Svar: Du måste vara 18 år för att kunna beställa mot faktura. Samt du måste ha en folkbokföringsadress. Namn, adress, husnummer, postnummer och personnummer måste stämma överens med folkbokföringsadressen. Korrigera evt. fel och stavfel och försök igen.

Det kan också vara så att du har överskridit din kreditgräns eller har andra obetalda fakturor. Vänligen kontakta Klarna på 08-120 120 00 för att klargöra varför inte köpet går igenom. Du kan också välja ett annat betalsätt (kontokort eller Internetbanksbetalning).

Om alla uppgifter är rätt men beställningen ändå inte går igenom, prova då gärna med en annan webbläsare (t.e.x Internet Explorer, Google Chrome m.fl.) 
Om du försöker beställa via din mobiltelefon eller Ipad, försök på en dator istället om du har möjlighet.




Fråga: Beställde ett halsband igår men fick ingen bokningsbekräftelse?
Svar: Kika i din skräpkorg (epost) ifall den har hamnat där? Annars vänligen kontakta Magdalena@m925.se eller ring 031-35 7979



Fråga:
Hur ska jag skriva om jag vill ha gravyr på två rader på t.ex. Nyckelring namnsmycke?
Svar: Skriv Rad 1: XXX Rad 2: YYY. Det går också att specificera radbrytningen i meddelanderutan som finns när du kommit något steg in i "Kassan".



Fråga:
Om jag vill ha ingraverat ett "hjärta" mellan namnen, hur skriver jag då så du förstår?
Svar: Då kan du gärna skriva "A hjärtsymbol M". (Det blir oläsligt i beställningen om du skriver tecken som detta: <3 ) Det går också att specificera radbrytningen i meddelanderutan som finns när du kommit något steg in i "Kassan".


Fråga: Kan du göra likadana manschettknappar som på den här bilden?

Svar:
Monogrammet på dessa manschettknappar togs fram av kunden själv. Våra egna typsnitt ser du exempel på, på sidan för dessa manschettknappar. Vill du och din brudgum själva designa ert monogram, kan ni enkelt göra det på
www.monogramstudio.se (99 kr) Ni får då en tryckfärdig fil - som både kan graveras på silver, servetter, inbjudningskort etc. Mejla den sedan till mig på Magdalena@m925.se så löser vi resten!


Fråga:
Hej, jag undrar när man ska skriva i armbandslängd, e de då totala längden inklusive ringen med gravyren eller skriver jag i längden men får plussa på 2cm som brickan/ringen är i diameter?
Svar:
Med längd menas den totala längden som du önskar, inkl. smyckets alla delar. Vad gäller armbanden så monteras på de flesta en förlängningskedja i ena änden, så att det finns lite marginal åt båda håll, så att armbandet säkert passar. Så om du anger längd 19 cm, kommer du att kunna använda armbandet från 18,5-20 cm.



Fråga: Jag fyllde i en annan leveransadress än fakturaadressen i beställningen, men fakturaadressen kom ändå upp som leveransadress..?
Svar: Klarna som handhar fakturaköpen godkänner inte en annan leveransadress än betalarens. Det skulle bli för lätt för skurkar att beställa varor i någon annans namn och så få det hemskickat till sig själv... Så om du vill att smycket ska skickas till någon annan än till dig som betalar, måste du välja betalning med kort eller Internetbanksbetalning.


Fråga: Jag beställde ett armband i webbshoppen och skulle sedan ändra till 2 st. Men det gick inte, det hoppade tillbaka till 1 st.
Svar: När du ändrar något i beställningsformuläret måste du därefter trycka på uppdatera-knappen!



Fråga: Vilken längd ska jag välja på kedjan?
Svar: Följ storleksguiden nedan ("normalbyggd" kropp) eller mät hemma med en bit band/tråd!



 

Fråga: Jag behöver smycket redan nu på fredag, går det?
Svar: Oftast går det att prioritera en brådskande beställning. Skriv i såfall i meddelanderutan i Kassan (i beställningen) när du behöver ha det, så lovar jag att göra mitt allra bästa!



Fråga: Vilka tecken kan man få ingraverat på smycket?
Svar: Förutom bokstäver och siffror kan du få följande tecken ingraverat: Evighetssymbol, Hjärta, Snirkligt hjärta, Stjärna, Fredsduva, Fyrklöver, Blomsterslinga, Döskalle, Prinsesskrona, Fjäril, Plustecken, Tre små blommor, Sex små hjärtan på rad, hundtass, Peace-märke, Hashtag samt &-tecken. Kostar inget extra.

Obs! Datum skrivs 010909, dvs. utan bindestreck samt snedstreck.

Om du vill ha ett hjärta, skriv gärna "hjärtsymbol". Tecken som detta: <3 blir oläsliga i beställningen. Är vi osäkra på något gällande din beställning hör vi av oss till dig, så vänligen ange en epostadress som du ofta använder.




Fråga:
Jag köpte ju ett halsband till min son i konfirmationspresent. Men nu har det blivit lite grått. Vad beror det på? Och hur får jag bort det?
Svar: Silver oxiderar när det har varit i kontakt med svavel ett tag. Alla människor utsöndrar svavel genom huden, en del mer, andra mindre. Det är alltså svavlet, som även finns i luften, som gör att silver oxiderar, men det är lätt att få bort:
Ett rengöringsbad är supereffektivt att doppa ned smyckena i. Putsduk är också bra. Både putsduk och rengöringsbad kan du köpa här i M925-shoppen. Du kan också prova att borsta smycket med tandkräm och tand- eller nagelborste. Läs mer om skötsel här!



Fråga:
Hur länge håller förgyllt silver?
Svar: Förgyllt silver, även kallat gulddoublé, är silver med ett tunt lager guld ovanpå. Förgyllningen nöts successivt bort, hur fort beror på hur mycket du använder det och hur du sköter det. Ett förgyllt armband slits förstås mer än ett halsband eller örhängen. Ringar rekommenderar jag inte att förgylla.

Man får vara extra försiktig med förgyllda smycken eftersom guldlagret är tunt. Undvik att lägga det i ett rengöringsbad, som är starkt. Undvik också att putsa det för hårt med putsduk och att bada och duscha med smycket. När förgyllningen nöts bort kommer silvret som är under fram. Förgyllningen kan i såfall göras om.



Fråga: Jag beställde ett namnsmycke utav dig för ett par år sedan. Jag skulle vilja komplettera med ett namn på det nu. Går det?
Svar: Låt mig veta vilket namnsmycke det gäller, vad du vill skriva och var. Mejla gärna en bild på ditt smycke. Sedan är du välkommen att skicka hit smycket eller komma in med det till M925-butiken i Göteborg. Om du skickar, vänligen lägg med en lapp där du skriver vad & vilken gravyr vi kommit överens om, samt din adress. Betalningen (139 kr) sker till bankgirokonto 5958-8772. Märk inbetalningen med ditt för- och efternamn, samt "komplettering gravyr". Du ansvarar själv för försändelsen hit.



Fråga: Jag tänkte köpa ett armband till min pojkvän och gravera in hans namn samt något gulligt på baksidan. Men det står att man endast får ha max 8 tecken och hans namn har 9 bokstäver. Hur ska jag göra?
Svar: Bokstavsbegränsningarna finns för att resultatet ska bli bra. Fundera på en alternativ text (te.x E & A) eller välj ett smycke där det får plats att skriva mer.

 

Fråga: Hur uttalas M925 och vad står M:et för?
Svar: Det uttalas: [em:niotjufem] och
M:et står för Magdalena, 925 för finhalten i silver. (Det rimmar dessutom... på svenska iaf :)

Fortsätt

 

 

 
Min beställning mer
Du har beställt för 0 kr
 

Ändra / Kassa

 

lev_tid.jpg


konfirmation-student.jpg


Morsdag-NY.jpg


Tillverkning-smycken

M925 Design Plantagegatan 13 413 05 • 031-315 7979 • magdalena@m925.se • Öppettider: månd-fre 10-18 (lunch 13-14) © M925 2006