Här får du svar på de vanligaste frågorna. Överst finns frågor som rör beställning. Scrollar du ned lite, finner du svar på frågor om smyckena. Välkommen även att höra av dig till magdalena@m925.se, Tfn: 031-315 7979 eller titta in i egna smyckesaffären på Plantagegatan i Linnéstaden, Göteborg, om du undrar över något eller vill ha hjälp med din beställning!

FRÅGOR OM DIN BESTÄLLNING:

Fråga: Hur lång är leveranstiden på smyckena?
Svar: Som regel 1 vecka. Ibland kortare, ibland nåra dagar till, beroende på vilket smycke du beställer. Behöver du smycket till ett visst datum, kan du skriva det i meddelanderutan som finns i ”Kassan”, så lovar jag att göra mitt allra bästa – det brukar gå bra! Kom ihåg att postgången kan ta 2 dagar. Reparationer brukar ta några dagar upp till en vecka.

Fråga: Är det säkert att handla på m925.se ?
Svar: Ja, det är säkert! Kortbetalning och Internetbanksbetalning kopplas till Pay&Reads (www.pay-read.se) säkra betalserver vilket betyder att din kortinformation endast går till Pay&Read och inlösande bank. Överföringen av information är krypterad med SSL-Secure Socket Layer-128 bitars kryptering. M925 får aldrig ta del av denna kortinformation.

Fråga: Min beställning går inte igenom/Jag försöker beställa mot faktura, men det går inte..?
Svar: Om ett kortköp inte går igenom är den vanligaste anledningen att du har stavat något fel i din adress. Kontrollera att alla uppgifter stämmer och att du inte har överskridit din personliga köpgräns på ditt kortkonto. Gå isåfall in och ändra din köpgräns i din Internetbank eller välj ett annat betalsätt. Du kan välja mellan kortbetalning, Internetbanksbetalning, Swish eller fakturaköp. Ibland hjälper det att använda en annan webbläsare (t.e.x Google Chrome, Firefox m.fl.). Om du har problem med att beställa via din mobiltelefon, kan du försöka på din Ipad eller dator istället.

Vill du betala mot faktura måste du vara 18 år samt ha en folkbokföringsadress. Adressen måste anges korrekt. Postnummer och ort ska stå i olika fält. Det kan också vara så att du har överskridit din kreditgräns eller har obetalda fakturor liggande hos Payer. Kvarstår problemet kan det vara bra att kontakta Payer : kundtjanst@payer.se Tfn: 08 – 20 83 70 

Fråga: Jag beställde ett halsband igår men fick ingen orderbekräftelse?
Svar: Du ska alltid få en orderbekräftelse på ditt köp hos m925.se. Om du inte får det är det förmodligen så att du har någon epost-inställning som gör att den har hamnat i ”skräpkorgen” (epost). Annars vänligen kontakta Magdalena@m925.se eller ring 031-315 7979

Fråga: Jag ska ge bort smycket i present till min mamma. Kan ni skicka det direkt till henne?
Svar: Ja, det går fint att fylla i en annan leveransadress, så länge du väljer kortbetalning, Swish eller Internetbanksbetalning. Vill du betala mot faktura går det dock inte att få smycket skickat till någon annan än sig själv.

Fråga: Jag beställde ett armband i webbshoppen och skulle sedan ändra till 2 st. Men det gick inte, det hoppade tillbaka till 1 st.
Svar: När du ändrar något i beställningsformuläret ska du därefter trycka på uppdatera-knappen!

Fråga: Jag försöker beställa ett id-halsband (Army tag) men alla namnen jag vill ha med får inte plats i textrutan i webbshoppen?
Svar: När du kommit något/några steg in i ”Kassan” i webbshoppen, finns det en meddelanderuta utan textbegränsning. Där kan du då skriva vad du vill ska stå på Id-brickan. Du kan alltid ringa på 031-315 7979 om det är något du undrar eller behöver hjälp med i samband med din beställning!

FRÅGOR OM SMYCKENA: 

Fråga: Hur får jag rätt armbandslängd?
Svar: 19 cm=Small, 20 cm= Medium, 21 cm= Large, 22 cm= XL.
Du kan också mäta klockarmbandet och lägga till 1 eller 2 cm (beroende på vilket armband du beställer). På flera av armbanden är en förlängningskedja monterad, vilket ger lite marginal.

Fråga: Är det äkta silver ni använder i smyckena?
Svar: Ja. ALLT som ser ut som silver ÄR äkta silver rakt igenom, dvs. 925 Sterling silver. Även öglor, lås, allt görs i äkta silver, vilket 925-stämpeln på smyckena indikerar. Vi arbetar INTE med silverplätering eftersom det inte håller särskilt länge och inte heller ger skydd mot nickelallergi.

Fråga: Kan man duscha och träna i era smycken?
Svar: Javisst, med silver- och guldsmycken är det inga problem alls. Läderarmband och smyckeremmar i konstläder håller sig dock fräscha längre om de tas av vid träning och dusch. Det kan vara svårt att få läder och konstläder riktigt torrt efteråt.

Fråga: Kan man få smycket i guld?
Svar: Ja, det går bra att få de flesta smycken gjorda i 18 k. guld (vitguld, rödguld, roséguld eller ljusguld). Välkommen att höra av dig till magdalena@m925.se eller ring på 031-315 7979

Fråga: Jag skulle vilja ha en liten diamant i smycket från er, går det att få och vad kostar det?
Svar: Ja visst, det går bra i de flesta fall. Som regel är priset 650 kr för en vit diamant med diameter 1,5 mm, inklusive riven (nedsänkt) fattning. Kvalitet W Si (Wesselton, Små Inneslutningar, ej synbara med blotta ögat). Välkommen att höra av dig till magdalena@m925.se

Fråga: Kan jag sälja mitt guld till dig?
Svar:  Javisst, det går bra, M925 har tillstånd att handla med begagnat guld. Guldpriset står historiskt högt just nu, så om du inte använder dina gamla guldsmycken är det väl en bra idé att sälja det. Välkommen att kontakta magdalena@m925.se för aktuellt dagspris per gram. Det pris är det du får överfört till ditt konto, inga avdrag. Obs! Ditt guld måste vara stämplat med finhaltsstämplar. Välkommen in till butiken för att väga, eller skicka det till mig med rekommenderad försändelse. Väg det innan du skickar iväg det och ta gärna ett foto på smyckena också, för säkerhets skull. Adressen är M925 Design, Plantagegatan 13, 413 05 Göteborg.

Fråga: Vilken längd ska jag välja på kedjan?
Svar: Följ storleksguiden nedan (”normalbyggd” kropp) eller mät hemma med en bit band/tråd, eller ett smycke du redan har vars längd du trivs i.

Fråga: Jag behöver smycket redan nu på fredag, går det?
Svar: Oftast går det att prioritera en brådskande beställning. Skriv i såfall i meddelanderutan i Kassan (i beställningen) när du behöver ha det, så lovar jag att göra mitt allra bästa!

Fråga: Jag tänkte köpa ett armband till min pojkvän och gravera in hans namn samt något gulligt på baksidan. Men det står att man endast får ha max 8 tecken och hans namn har 9 bokstäver. Hur ska jag göra?
Svar: Bokstavsbegränsningen finns för att resultatet ska bli bra. Fundera på en alternativ text (te.x E & A) eller välj ett smycke där det finns plats att skriva mer.

ÖVRIGA FRÅGOR:

Fråga: Hur uttalas M925 och vad står M:et för?
Svar: Det uttalas: [em:niotjufem] och M:et står för Magdalena, 925 för finhalten i silver. (Det rimmar dessutom… på svenska iaf 🙂