Det ska kännas enkelt och tryggt att handla på m925.se 
Först och främst måste du vara 18 år för att handla eller ha målsmans tillstånd. Har du målsmans tillstånd skriv det i meddelanderutan som finns i ”Kassan”. Ange målsmans e-postadress. Alla priser inkluderar 25% moms. M925 förbehåller sig rätten att justera priserna.

Fast fraktkostnad 29 kr
Portoavgiften är fast (29 kr), oavsett hur mycket du handlar för. Handlar du från utlandet är fraktkostnaden 5 Euro.

Automatisk orderbekräftelse
När du har gjort din beställning i webbshoppen, får du genast en bekräftelse till den e-postadress som du angett i beställningen. Om du inte skulle få bekräftelsen, har du sannolikt råkat ange fel e-postadress eller så har köpet av någon anledning inte gått igenom. Bekräftelsen kan också ha hamnat i din ”skräpkorg”. Vid utebliven orderbekräftelse, vänligen mejla magdalena@m925.se eller ring på 031-315 7979.
Håll gärna ett öga på inkorgen till den e-postadress du angivit, ibland uppstår det någon fråga angående din beställning, så att vi behöver kontakta dig.

Leveranstid ca 1 vecka
Vi skickar alltid ditt smycke så fort som möjligt. Som regel är leveranstiden ca 1 vecka, ibland går det snabbare och ibland kan det ta några dagar extra, beroende på vilket smycke det är du beställer. Behöver du ditt smycke till ett visst datum, kan du skriva detta i meddelanderutan i beställningen, så lovar jag att göra mitt bästa, det brukar gå bra! Förbehåll för eventuell försening, isåfall meddelas kunden detta så snart som möjligt. Ingen återbetalning för evt. försenad leverans görs.

Betalningssätt – Vi använder oss av Klarna

  • Betala direkt
    Direktbetalning, kort och Swish.
  • Faktura
    30 dagar och månadsfaktura.
  • Delbetalning
    Betala lite varje månad.

E-MAILA DIN BESTÄLLNING OCH ÖVERFÖR TILL BANKGIRO.
Det går också bra att mejla din beställning. Ta gärna en skärmdump av din beställning i webbshoppen där dina val och tillval är ifyllda samt ange adress och telefonnummer. Invänta gärna bekräftelse innan du förskottsinbetalar beloppet till bankgiro 5958-8772.

ÅTERBETALNING AV KORTBETALNING, DIREKTÖVERFÖRING VIA DIN INTERNETBANK, SAMT SWISH.

Enligt svensk lag gäller 2 veckors öppet köp vid Internetköp. Du som betalt din order, men av någon anledning har ångrat ditt köp får återbetalt till samma kort eller konto som pengarna dragits från, så snart som din returnerade vara kommit fram till oss och vi har godkänt returen. Du får meddelande om din återbetalning detta via epost.

Observera att återbetalning inte görs av skräddarsydda smycken, dvs. smycken med personlig gravyer eller specialbeställningar, samt måste ske inom 14 dagar från det att varan skickades från oss. Bifoga gärna ifyllt returformulär. Returfrakten ansvarar och betalar du för. Återbetalning gäller endast varan (inte frakt eller fakturaavgift om du har betalat mot faktura). Varan ska vara oanvänd, dvs.  i samma skick  som när den skickades. 

14 dagars bytesrätt
Det  går även bra att byta smycket  eller smyckena du beställt inom två veckor, förutsatt det är i samma skick som när det skickades, samt att de inte är graverade eller skräddarsydda för just dig. Skicka det oanvända smycket till oss tillsammans med ifyllt returformulär. Så snart som möjligt får du det nya smycket, normalt ca 1 vecka. Returfrakt samt ny frakt (29 kr) står du själv för om du vill byta varan. Skall du byta till något som är dyrare, går det bra att överföra mellanskillnaden till bankgiro 5958-8772. Är smycket du vill byta till billigare, se Återbetalning ovan.

Internationella beställningar
För kunder som beställer från utlandet är endast betalsättet Kortbetalning möjligt. Du kan betala med VISA och Mastercard. Betalningen sker genom krypterad dataöverföring.

Reklamation
Vid eventuell reklamation, vänligen använd detta returformulär. Fyll i och skicka med tillsammans med smycket du vill reklamera. Du får ett utlåtande så snart försändelsen kommit fram till oss. Reklamationen skall göras inom 6 månader från det att smycket köptes. Normalt slitage eller oxidering räknas inte som anledning för reklamation.

Smycket lagas/åtgärdas i första hand och skickas till dig fraktfritt. Du ombeds lägga ut för returporto så länge – vid skälig reklamation ersätter M925 returportot i efterhand. Utlägg för REK ersätts endast i de fall då smycket skickades med REK till dig i första omgång. Använd gärna samma emballage som smycket kom i, utlägg för emballagekostnad ersätts inte. Skulle smycket inte gå att laga får du antingen ett nytt smycke eller återbetalt hela beloppet inkl. frakt samt evt. fakturaavgift.

Storleksguide och storleksändringar för ringar
Flera av ringarna från M925 Design har en justerbar eller öppen lösning, så att storleken enkelt kan justeras.
Ska du beställa en ring vars storlek inte är justerbar är det viktigt att du anger rätt ringstorlek. Mät diametern på en ring du redan har som passar, besök M925-butiken på Plantagegatan i Linnéstaden, Göteborg för att mäta den eller mät din ringstorlek med måttband eller en pappersremsa (mätningen blir dock inte lika exakt). Du kan också beställa en ringmätare kostnadsfritt här.

Kostnadsfri lagning inom 6 månder.
Skulle ditt smycke gå sönder inom 6 månader efter att du köpt det lagas det kostnadsfritt åt dig. Efter 6 månader räknas ett ev. trasigt smycke som normalt slitage (förutsatt att det inte är ett fabrikationsfel).

Smyckeask och presentinslagning ingår
Alla smycken levereras i en presentinslagen smyckeask som ingår i priset. (Inslagningen går att öppna försiktigt och stänga igen, så att du kan titta på smycket innan du kanske ger bort det.)

Har du frågor är det bara att kontakta oss på magdalena@m925.se  Tfn: 031-315 7979. Välkommen även att besöka oss i egna smyckesbutiken M925 Design, som finns på Plantagegatan 13 i Linnéstaden, Göteborg! Här tar vi emot betalning med kort. Ingen kontanthantering.