Det ska kännas enkelt och tryggt att handla på m925.se
Först och främst måste du vara 18 år för att handla eller ha målsmans tillstånd. Har du målsmans tillstånd skriv det i meddelanderutan som finns i ”Kassan”. Ange målsmans e-postadress. Alla priser inkluderar 25% moms. M925 förbehåller sig rätten att justera priserna.
Fast fraktkostnad 29 kr
Portoavgiften är fast (29 kr), oavsett hur mycket du handlar för. Handlar du från utlandet är fraktkostnaden 5 Euro.
Automatisk orderbekräftelse
När du har gjort din beställning i webbshoppen, får du genast en bekräftelse till den e-postadress som du angett i beställningen. Om du inte skulle få bekräftelsen, har du sannolikt råkat ange fel e-postadress eller så har köpet av någon anledning inte gått igenom. Bekräftelsen kan också ha hamnat i din ”skräpkorg”. Vid utebliven orderbekräftelse, vänligen mejla magdalena@m925.se eller ring på 031-315 7979.
Håll gärna ett öga på inkorgen till den e-postadress du angivit, ibland uppstår det någon fråga angående din beställning, så att vi behöver kontakta dig.
Leveranstid ca 1 vecka
Vi skickar alltid ditt smycke så fort som möjligt. Som regel är leveranstiden ca 1 vecka, ibland går det snabbare och ibland kan det ta några dagar extra, beroende på vilket smycke det är du beställer. Behöver du ditt smycke till ett visst datum, kan du skriva detta i meddelanderutan i beställningen, så lovar jag att göra mitt bästa, det brukar gå bra! Förbehåll för eventuell försening, isåfall meddelas kunden detta så snart som möjligt. Ingen återbetalning för evt. försenad leverans görs.
Betalningssätt – Vi använder oss av Payer Financial Services AB som är en registrerad betaltjänstleverantör under Finansinspektionens tillsyn och är PCI-certifierad enligt PCI DSS Level 1 och godkänd av VISA och MasterCard. Du kan välja mellan kortbetalning, Internetbanksbetalning, Swish, fakturaköp samt delbetalning.
KORTBETALNING
Kortbetalningar hanteras av Payer Financial Services AB för att garantera snabb och säker betalning. Payer är PCI-certifierad och godkänd av VISA och MasterCard för att tillhandahålla korttransaktioner över Internet. För ökad säkerhet används 3D-Secure, en global säkerhetsstandard för betalningar över Internet. Överföringen av information är krypterad och sker i Payers betalfönster, där inga uppgifter är tillgängliga för butiken. Ingen avgift för kortbetalning tillkommer.
BETALNING VIA DIN INTERNETBANK (för Handelsbanken & Swedbanks kunder)
Om du har Handelsbanken eller Swedbank kan du välja direktbetalning. Du länkas då till din bank och genomför betalningen med Bank ID. Det tillkommer inte någon avgift och överföringen av information är krypterad med SSL-Secure Socket Layer-128 bitars kryptering och sker i Payers betalfönster.
BETALA MOT FAKTURA
När du väljer faktura som betalsätt får du hem ditt smycke innan du betalar. Du kan sedan välja att betala hela beloppet med en gång eller dela upp betalningen i mindre delar. Fakturan förfaller 14 dagar efter köpet. Du får fakturan dels via epost i samband med att vi skickar varan till dig. Du får även en papperskopia på fakturan i leveransen. En aviavgift på 49 kronor tillkommer. Betalpartner vad gäller fakturaköp är Collector Bank via Payer.
Du måste vara minst 18 år gammal för att beställa mot faktura. Vid försenad eller utebliven betalning debiterar Collector en förseningsavgift samt dröjsmålsränta. För att se fullständiga villkor för Payer Financial Services AB faktura via Collector Bank, se länkarna nedan:
Allmänna villkor för faktura och kontokredit
Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation
Om problem uppstår med fakturabetalning, är den vanligaste anledningen att du har stavat något fel i din adress. Kvarstår problemet vänligen tag kontakt med Payer, tfn: 08 – 20 83 70, eller välj annat betalsätt. Har du frågor rörande din faktura ska du vända dig till Collector Bank: https://www.collector.se/kundservice/handlat-pa-faktura/.
BETALA MED DELBETALNING
Beställer du för minst 1000 kr kan du välja Delbetalning. Då delas betalningen upp på 3, 6, 12, 24 eller 36 månader. De extra avgifter som tillkommer framgår i kassan när du väljer typ av delbetalning, där du kan se det totala beloppet per månad. För att följa din delbetalningskampanj behöver du betala det belopp som framgår på fakturan som skickas med brev eller e-post i mitten på varje månad. Aviavgift på 29 kr tillkommer.
Här kan du se kostnaden för delbetalning beroende på vilken avbetalningsplan du väljer. Innan du godkänner ditt köp i Payers dialog så kan du välja antal månader och se vilket belopp du totalt kommer att betala varje månad.
| Uppläggningsavgift (engångsavgift) | Månadsvis avi-avgift | Årsränta (%) |
Upp till 3 månader | 95 Kr | 29 Kr | 0 % |
Upp till 6 månader | 195 Kr | 29 Kr | 0 % |
Upp till 12 månader | 295 Kr | 29 Kr | 0 % |
Upp till 24 månader | 295 Kr | 29 Kr | 9,95 % |
Upp till 36 månader | 295 Kr | 29 Kr | 9,95 % |
En mindre kreditprövning görs av Payer. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta. För att se fullständiga villkor för Payer Financial Services AB’s delbetalning via Collector Bank AB se länkarna nedan:
Allmänna villkor för kontokredit
Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation
BETALA MED SWISH
Direktbetalning via Swish är ett snabbt, enkelt och säkert betalningsalternativ. Betalsättet förutsätter att du har Swishappen samt Mobilt BankID i din mobiltelefon. När du väljer Swish som betalningsalternativ öppnar du swishappen i din mobil och guidas därefter steg för steg. Du slutför enkelt köpet genom att följa instruktionerna på skärmen. Du får alltid se mottagarens för- och efternamn, samt belopp, innan du godkänner betalningen. När du tagit emot en betalning får du genast en notifiering och kan kontrollera betalningen direkt i Swish-appen eller via din internet- eller mobilbank. Swish är resultatet av ett samarbete mellan Sveriges ledande banker där säkerheten har högsta prioritet. Ingen avgift för swishbetalning tillkommer.
E-MAILA DIN BESTÄLLNING OCH ÖVERFÖR TILL BANKGIRO.
Det går också bra att mejla din beställning. Ta gärna en skärmdump av din beställning i webbshoppen där dina val och tillval är ifyllda samt ange adress och telefonnummer. Invänta gärna bekräftelse innan du förskottsinbetalar beloppet till bankgiro 5958-8772.
ÅTERBETALNING AV KORTBETALNING, DIREKTÖVERFÖRING VIA DIN INTERNETBANK, SAMT SWISH.
Enligt svensk lag gäller 2 veckors öppet köp vid Internetköp. Du som betalt din order, men av någon anledning har ångrat ditt köp får återbetalt till samma kort eller konto som pengarna dragits från, så snart som din returnerade vara kommit fram till oss och vi har godkänt returen. Du får meddelande om din återbetalning detta via epost.
Observera att återbetalning inte görs av skräddarsydda smycken, dvs. smycken med personlig gravyer eller specialbeställningar, samt måste ske inom 14 dagar från det att varan skickades från oss. Bifoga gärna ifyllt returformulär. Returfrakten ansvarar och betalar du för. Återbetalning gäller endast varan (inte frakt eller fakturaavgift om du har betalat mot faktura). Varan ska vara oanvänd, dvs. i samma skick som när den skickades.
ÅTERBETALNING AV FAKTURA (VID FAKTURAKÖP OCH DELBETALNING)
Du som har betalt din faktura men ändå ångrat ditt köp ska vända dig till Collector Bank. Maila dina uppgifter till contactcenter@collector.se eller ring 010-161 01 00.
14 dagars bytesrätt
Det går även bra att byta smycket eller smyckena du beställt inom två veckor, förutsatt det är i samma skick som när det skickades, samt att de inte är graverade eller skräddarsydda för just dig. Skicka det oanvända smycket till oss tillsammans med ifyllt returformulär. Så snart som möjligt får du det nya smycket, normalt ca 1 vecka. Returfrakt samt ny frakt (29 kr) står du själv för om du vill byta varan. Skall du byta till något som är dyrare, går det bra att överföra mellanskillnaden till bankgiro 5958-8772. Är smycket du vill byta till billigare, se Återbetalning ovan.
Internationella beställningar
För kunder som beställer från utlandet är endast betalsättet Kortbetalning möjligt. Du kan betala med VISA och Mastercard. Betalningen sker genom krypterad dataöverföring.
Reklamation
Vid eventuell reklamation, vänligen använd detta returformulär. Fyll i och skicka med tillsammans med smycket du vill reklamera. Du får ett utlåtande så snart försändelsen kommit fram till oss. Reklamationen skall göras inom 6 månader från det att smycket köptes. Normalt slitage eller oxidering räknas inte som anledning för reklamation.
Smycket lagas/åtgärdas i första hand och skickas till dig fraktfritt. Du ombeds lägga ut för returporto så länge – vid skälig reklamation ersätter M925 returportot i efterhand. Utlägg för REK ersätts endast i de fall då smycket skickades med REK till dig i första omgång. Använd gärna samma emballage som smycket kom i, utlägg för emballagekostnad ersätts inte. Skulle smycket inte gå att laga får du antingen ett nytt smycke eller återbetalt hela beloppet inkl. frakt samt evt. fakturaavgift.
Storleksguide och storleksändringar för ringar
Flera av ringarna från M925 Design har en justerbar eller öppen lösning, så att storleken enkelt kan justeras.
Ska du beställa en ring vars storlek inte är justerbar är det viktigt att du anger rätt ringstorlek. Mät diametern på en ring du redan har som passar, besök M925-butiken på Plantagegatan i Linnéstaden, Göteborg för att mäta den eller mät din ringstorlek med måttband eller en pappersremsa (mätningen blir dock inte lika exakt). Du kan också beställa en ringmätare kostnadsfritt här.
Kostnadsfri lagning inom 6 månder.
Skulle ditt smycke gå sönder inom 6 månader efter att du köpt det lagas det kostnadsfritt åt dig. Efter 6 månader räknas ett ev. trasigt smycke som normalt slitage (förutsatt att det inte är ett fabrikationsfel).
Smyckeask och presentinslagning ingår
Alla smycken levereras i en presentinslagen smyckeask som ingår i priset. (Inslagningen går att öppna försiktigt och stänga igen, så att du kan titta på smycket innan du kanske ger bort det.)
Har du frågor är det bara att kontakta oss på magdalena@m925.se Tfn: 031-315 7979. Välkommen även att besöka oss i egna smyckesbutiken M925 Design, som finns på Plantagegatan 13 i Linnéstaden, Göteborg! Här tar vi emot betalning med kort. Ingen kontanthantering.